Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Hiina ehitab maailmale uut taristut

    Hiina laps hoidmas koduriigi lippu.Foto: Bloomberg

    Arengumaades on toimumas tohutu infrastruktuuri buum. Selle rahastamist ja ehitust tahab juhtida aga Hiina, kirjutab CNBC.

    Neljapäeval teatasid Hiina ametnikud viimasest infrastruktuuri megaprojektist – 12 miljardit dollarit maksvast ja 850 miili pikast raudtee ehitusest Nigeeria rannikule. See on mahult Hiina suurim välismaine tehing, selgub riiklikust meediast.
    Samal ajal kui Hiina enda majandus on jahtumas, investeerib riik väljaspool oma piire miljardeid dollareid infrastruktuuri projektidesse ning aitab arengumaadel nende ehitamiseks lisarahastust leida.
    Suur osa projektidest on seotud transpordiga nagu ka Nigeeria raudtee ehitus. Rahasüste läheb arengumaadel vaja, sest majanduskasv on toonud juurde uusi inimesi ning suurendanud kaupade hulka, mis omakorda on tõstnud vajadust infrastruktuuri arendamiseks.
    Ettevõtmised on suunatud peamiselt sisemaa piikondade ühendamisele keskustega, millele senimaani eriliselt rõhku pole pööratud.
    Viimase kümnendi jooksul on Hiina kulutanud kümneid miljardeid dollareid, et ehitada tuhandete kilomeetrite kaupa maanteid ja raudteid, et laiendada sisemaa elanike võimalusi töö- ja elukoha otsimisel.
    Teised arengumaad, sealhulgas Brasiilia ja India, on nüüd silmitsi samasuguste probleemidega, selgub nõustamisfirma KPMG avaldatud raportist.
    „Suur osa töökohtadest asuvad ranniku lähedal ning valitsused peavad võimaluse andma ka riigi teistes osades elavatele inimestele, et säilitada oma legitiimsus ning kohelda piirkondi võrdselt,“ kirjutatakse raportis.
    Arengumaade majanduskasv on loonud transpordi ja muu infrastruktuuri vastu tugeva nõudluse. Ühe hinnangu järgi tõusevad globaalsed kulutused infrastruktuurile 2025. aastaks 78 triljoni dollarini aastas – see on veidi rohkem kui praegune maailma SKP.
    Suur osa rahastamisest tuleb erainvesteeringutest ning juba olemasolevatest avaliku sektori allikatest nagu Maailmapank või Aasia Arengupank, kus domineerivad peamiselt lääneriigid.
    Nüüd aga on Hiina kogunud kiire majanduskasvu perioodi vältel tohutuid reserve ning on valmis neid infrastruktuuri ehitamiseks käiku laskma.
    Hiina kogureservid on paisunud ajavahemikus 2005-2013 neljakordseks. Hetkel on Hiinal reserve 3,8 miljardi dollari väärtuses, mida on 8 korda enam kui USA-l ja 3 korda enam kui Jaapanil.
    Eelmisel kuul teatasid Hiina juhid, et ühinevad koos Brasiilia, Venemaa, India ja Lõuna-Aafrika Vabariigiga – niinimetatud BRICS riikidega – moodustamaks 50 miljardi dollarilise algkapitaliga arengupanka. Oktoobris nõustus Hiina maksma 20 riigile rahastust pakkuva Aasia Infrastruktuuri Investeesteerimispanga vajaminevast rahast poole.
    Samuti teatas eelmisel nädalal Hiina president Xi Jinping, et Peking rahastab 40 miljardi dollari ulatuses uut Silk Road fondi, mille eesmärk on suurte Aasia linnade tõhusam ühendamine ning „Aasia linnade pudelikaelast“ lahtisaamine. Analüütikud väidavad, et Peking proovib vähendada sõltuvust kaubavedu liinidest, mida domineerivad Euroopa kaubavedajad ning seeläbi arendada uusi turge Hiina ekspordi jaoks.
    Küll aga ei ole veel kindel, kui hästi rahastamisprojektid vedu võtavad.
    Mitmed ametnikud on tõstatanud mureliku küsimuse, kas Hiina uus arengupank suudab säilitada samal tasemel läbipaistvuse, mida omavad teised rahvusvahelised laenuandjad nagu näiteks Maailmapank.
    „Kriitiline küsimus on see, kas nad järgivad samasuguseid tegevusi, mis aitavad majandustel areneda ja luua neile tugev ja stabiilne vundament?“ ütles USA rahandusminister Jacob Lew selle kuu alguses toimunud konverentsil.
    Hiina plaan hakata pakkuma laenusid on tekitanud skeptisismi ka teistes Aasia riikides. Jaapan on öelnud, et nendele piisab Aasia Arengupangast ja uut panka vaja ei ole. Tõsi, Aasia Arengupanka domineerib jällegi Tokyo.
    Teised on kahtluse alla seadnud aga Hiina kavatsused. Näiteks Aafrikas on mitmed riigid spekuleerinud, et Hiina püüab kohalikku infrastruktuuri investeerida selleks, et saada kergemalt ligi maavaradele nagu nafta ja mineraalid.
    Konsultatsioonifirma PwC peaökonomisti Harry Broadmani sõnul on süüdistused neokolonialismis täiesti alusetud.
    „Hiina ja Aafrika vahelistel ärisuhetel ei ole kolonisatsiooniga midagi pistmist ning kõike tehakse majanduse ja diplomaatia kaudu,“ kirjutas ta oma hiljutises raportis. „Hiinal on kodus palju probleeme ning oleks naiivne järeldada, et riigijuhid ajaksid ebapraktiliste koloonialunistustega asja keerulisemaks.“
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
UK jagas kümneid litsentse fossiilsete kütuste puurimiseks
Põhjamerel võib naftapuurimine jätkuda kuni kümme aastat üle Suurbritannia valitsuse seatud net zero tähtaja 2050ndaks aastaks, sest fossiilkütuste ettevõtetele on jagatud kümneid uusi litsentse.
Põhjamerel võib naftapuurimine jätkuda kuni kümme aastat üle Suurbritannia valitsuse seatud net zero tähtaja 2050ndaks aastaks, sest fossiilkütuste ettevõtetele on jagatud kümneid uusi litsentse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Raimo Ülavere: vaktsineeri ennast perfektsionismi vastu. Järjekindel piisavalt hea on parem kui perfektne
Ehkki perfektsionism tundub armastusväärne nõrkus või suisa edu vältimatu eeldus, on tegu toksilise nähtusega. Positiivne perfektsionism on müüt ja perfektsionismi olulisim kütus on teised inimesed.
Ehkki perfektsionism tundub armastusväärne nõrkus või suisa edu vältimatu eeldus, on tegu toksilise nähtusega. Positiivne perfektsionism on müüt ja perfektsionismi olulisim kütus on teised inimesed.
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Suur galerii: Eduka Eesti auhinnasadu uhiuuel äripinnal
Äripäeva 12. Eduka Eesti arvamuskonkursi auhinnad jagati välja neljapäeva pärastlõunal konkursi ühe toetaja Ellex Raidla kontoris Tallinnas Rotermanni kvartalis, kuhu advokaadibüroo kolis märtsis.
Äripäeva 12. Eduka Eesti arvamuskonkursi auhinnad jagati välja neljapäeva pärastlõunal konkursi ühe toetaja Ellex Raidla kontoris Tallinnas Rotermanni kvartalis, kuhu advokaadibüroo kolis märtsis.
Kakao hind on võtnud suuna alla
Kakao hind on kukkunud rekordkõrgest tasemest viiendiku võrra ning esmaspäeval kukkus kakao hind 17% ühel kauplemispäeval.
Kakao hind on kukkunud rekordkõrgest tasemest viiendiku võrra ning esmaspäeval kukkus kakao hind 17% ühel kauplemispäeval.